Sign up with your email address to be the first to know about new products, great stories and the latest news about jewellery and watches.

In gesprek met CEO Sabina Belli van Pomellato

Posted on 0 No tags 0

Het roemrijke Italiaanse sieradenhuis Pomellato vierde onlangs haar vijftigjarige bestaan. CEO Sabina Belli is trots op het vakmanschap en de pioniersgeest die het merk tot een onconventionele trendsetter maken. 

 

‘Als ik aan Pomellato denk, dan is het eerste woord dat in me opkomt: blijdschap’, begint Sabina Belli te vertellen. ‘Elke dag ervaar ik het geluk om met zulke bijzondere sieraden te mogen werken die vrouwen vreugde brengen, hoe klein ook. Dit is een prachtig gevoel. Het werkt aanstekelijk.’ Pomellato is een relatief jong merk met een unieke positionering in de markt. ‘We concentreren ons op autonome groei. Niet alleen in Europa, onze oudste en meest traditionele markt, maar ook in Rusland, het Midden-Oosten, de Verenigde Staten en Azië.’ Traditie en vernieuwing Pomellato werd in 1967 opgericht in Milaan en kan bogen op een rijke goudsmidtraditie. Het was het eerste merk dat het concept van prêt-à-porter introduceerde in de conservatieve sieradenwereld: opvallende ontwerpen voor de eigentijdse en modieuze vrouw, bedoeld om dag en nacht gedragen te worden. Het succes is te danken aan de manier waarop het merk trouw blijft aan haar gekozen stijl. Belli: ‘We koesteren onze geschiedenis en blijven tegelijkertijd constant vernieuwen met een eigentijdse blik. Creativiteit en vakmanschap vormen de drijvende kracht.’

 

 

Meesterambachtslieden
Het hoofdkantoor in Milaan noemt ze liefkozend ‘Casa Pomellato’: a home away from home voor alle gasten en medewerkers. ‘Het is een gastvrije plek met een ziel. Een oase in de stad met een bamboetuin, vijvers en een waterval in de patio.’ In het atelier werken ruim honderd toegewijde meesterambachtslieden, waarvan sommigen al decennialang bij het merk in dienst zijn. In veel gevallen wordt het stokje overgedragen van generatie op generatie.

 

Kostbare kleurstenen
Kleur en Pomellato zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Sinds de oprichting is het merk een trendsetter op het gebied van kleurrijke stenen die je niet in traditionele sieradencollecties terugvindt. Belli: ‘De ‘big four’, smaragd, robijn, saffier en diamant, verdwijnt van onze planeet. Als gevolg daarvan worden de onconventionele stenen, die altijd al een symbool voor ons zijn geweest, herontdekt. De marktprijzen liggen vandaag de dag ongelooflijk hoog.’

 

Pure schoonheid
Vrouwelijk empowerment is diep verankerd in het DNA van Pomellato, getuige de recente reclamecampagne die werd geschoten door Peter Lindbergh. De beroemde modefotograaf verwierf faam met zijn portretten van echte vrouwen in tegenstelling tot een idealistische schoonheid. ‘Laten we niet vergeten dat Pomellato in 1967 werd opgericht, een belangrijke periode voor de vrouwenemancipatie. Vijftig jaar later zijn deze thema’s nog altijd relevant.’

 

Vrouwelijk leiderschap
Belli is dan ook een aanjager van vrouwelijk leiderschap, te beginnen met haar eigen medewerkers, waarvan zeventig procent vrouw is. Het merk is geliefd onder onafhankelijke vrouwen met een sterke wil die hun passie volgen en de sieraden aanschaffen als beloning voor zichzelf. Lang voor haar aanstelling als CEO was Belli zelf al Pomellato-klant. ‘Favoriet zijn de stukken die ik kocht in de jaren tachtig, waaronder een ring met een prachtige aquamarijn, en mijn verzameling Nudo-ringen die ik elke dag met trots draag. Vandaag combineer ik ze met sieraden uit onze nieuwe Ritratto collectie.’

No Comments Yet.

What do you think?

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.